Activiteiten rond de jaarwisseling

Via deze weg wensen we alle lezers een gezond, voorspoedig en sportief 2024!

Terugkijkend naar de laatste weken van 2023 hebben we waarschijnlijk één ding gemeen gehad: de aanhoudende regen. Daar waar we op Ameland meestal alleen buitendijks te maken hebben met getijden, is het binnendijks ook al wekenlang hoogwater. Omdat de omliggende landerijen en de sloten overvol zijn, kan de golfbaan het water maar moeilijk kwijt met als gevolg dat het op diverse plekken erg drassig is. Daardoor is het zwaar om de golftrolley door het drassige terrein te verplaatsen en het alternatief – een buggy – is onder deze omstandigheden geen bruikbare optie.

Het is merkbaar dat de aanhoudende regen de belangstelling voor golf heeft doen afnemen. Zo ook bij de jaarlijkse eindejaars-/nieuwjaarwedstrijden. Gelukkig bleken er toch nog gegadigden te zijn die de regen en de drassige golfbaan wilden trotseren voor een pittig rondje golf. Jan Verbiest had het beste resultaat bij de Oudejaarswedstrijd. Jaap Wouters en Leo Kiewied vormden het best scorende team tijdens de Nieuwjaarswedstrijd.

Na afloop van de Nieuwjaarswedstrijd was er de Nieuwjaarsbijeenkomst waar Hinke de Vries namens het bestuur de nieuwjaarsspeech  hield waarna werd geklonken op het nieuwe jaar en het nog een tijdlang erg gezellig was.