Eerste clubkampioenschap van 2024 gewonnen door Jaap van Rozen

Het waren prachtige weersomstandigheden vandaag tijdens het PAR-3 Clubkampioenschap 2024, al stond er een venijnige Noord-Oosten wind die aantrok tot boven 5 Beaufort. Op de PAR-3 betekent dat wind tegen op vijf holes en wind mee op vier holes. Welke stok kies je bij wind mee en welke bij wind tegen? Daarbij rekening houdend met de windkracht die nogal toenam, waardoor er steeds opnieuw een nieuw ‘gameplan’ moest worden gemaakt.

Het leuke van dit kampioenschap is dat iemand met een lagere handicap geen gegarandeerd voordeel heeft ten opzichte van iemand met een hogere handicap. Afstand is ondergeschikt aan nauwkeurigheid. Daardoor is het een wedstrijd met een ‘open’ karakter hetgeen tot verrassende uitslagen kan leiden.

Wils Pronk was leider na negen holes, gevolgd door diverse spelers op één of twee slagen achterstand. Wils maakte op de eerste negen al twee birdies en op de tweede negen zijn derde. Op de 17e hole ging het mis voor Wils en helaas maakte hij daar een hoge score.

Jaap van Rozen had zonder birdies een goede eerste negen gespeeld en hij was maar twee slagen achter op Wils Pronk. ‘Steady Eddy’ Jaap speelde een uitstekende tweede negen en passeerde Wils met een lagere score waardoor Jaap van Rozen de 2024 Clubkampioen PAR-3 is geworden. Wils Pronk werd verdienstelijk tweede.

De eerste prijs met handicapverrekening werd gewonnen door een uitstekend spelende Hein Mosterman. Hein scoorde royaal netto onder PAR en werd gevolgd door Martijn Boelens met eveneens een voortreffelijk resultaat.

De volledige uitslag kan worden bekeken via het Nexxchange portaal.