Kevin Kienstra en Jan Baas winnen de Goede Doelen wedstrijd

Ondanks de slechte weersvoorspelling had zich een mooi deelnemersveld aangemeld om het goede doel te sponsoren. De organisatie was er echter niet gerust op dat de geplande 18 holes volledig uitgespeeld zouden kunnen worden. Daarom werd de wedstrijd gespeeld over 9 holes. Achteraf was dit een goed besluit want rond 15.00 uur barstte een hevig onweer los boven de golfbaan en was het waarschijnlijk geweest dat de 18 holes wedstrijd afgebroken had moeten worden.

Zoals eerder aangekondigd gaat de opbrengst van deze wedstrijd naar de Esther Vergeer Stichting. Om deze stichting maximaal te kunnen laten profiteren van de opbrengst, waren de prijzen bescheiden gehouden. De vereniging verdubbelt de opbrengst zodat een mooi gebaar wordt gemaakt vanaf golfend Ameland.

De spelvorm vandaag was tweebal Texas Scramble. Het duo Kevin Kienstra en Jan Baas werd winnaar, gevolgd door Ina van Hoogdalem en Marten Faber. Derde werden Christa Slok en Frans Kienstra.