Kevin Kienstra Kampioen Ameland Open 2024

De tweede en beslissende dag van het Ameland Open Golf was er één met een zinderende finale. De dag begon met vriendelijk weer, al stond er een fikse zuid zuid westen wind kracht 5. Al gauw werd duidelijk aan het zwerk dat het weer ging veranderen. Er kwamen buien en daarmee trok de wind aan tot kracht 6. Dàt is geen weer waar een golfer erg vrolijk van wordt, met name wanneer sprake is van een lastig te spelen golfbaan met smalle fairways en veel hoge en zware ‘rough’. Dit kwam tot uitdrukking in de scores die teleurstellend waren. Gelukkig zijn er ook bij teleurstellende scores winnaars, er is altijd iemand de beste en dat betekent blije gezichten!

In de stableford categorie was Mark Bleeker de uitblinker (Golfclub Beveren, Antwerpen). Met een voortreffelijke score van 38 stableford punten op dag 1 en 34 stableford punten op dag 2, eindigde Mark met een totaal van 72 stableford punten, waarmee hij de onbetwiste winnaar werd. Tweede werd Cor Zwiers (GC Havelte) en als derde eindigde Monique Neyssen (GC Havelte).

In de Bruto categorie waren de verschillen klein. Na 36 holes eindigden Jan Engels en Kevin Kienstra (beide Golfvereniging Ameland) met dezelfde score. Een ‘play off’ op hole 1 en hole 9 was het gevolg en dit werd een spannend spektakel. Beide spelers speelden gelijk op hole 1 en dus werd hole 9 gespeeld. Ook die hole werd gelijk geëindigd, dus werd hole 1 opnieuw gespeeld. Jan koos voor een behoudende afslag terwijl Kevin ‘ervoor ging’. Na een formidabele afslag leek Kevin een voordeel positie te hebben, maar Jan speelde een geweldige pitch op 10 cm van de hole. Uiteindelijk eindigde ook deze hole gelijk en werd opnieuw de 9e hole gespeeld. Jan had een onfortuinlijke afslag waardoor Kevin met zijn afslag in het voordeel kwam en hij besliste de ‘play off’ met winst en werd daarmee Kampioen Ameland Open 2024! Jan Engels werd verdienstelijk tweede en Sep Benak (GC Havelte) eindigde als derde. Burgemeester Leo Pieter Stoel reikte Kevin de kampioensprijs uit en sprak daarbij lovende woorden over het toernooi en het door Kevin behaalde kampioenschap.

Klik voor meer informatie en een uitgebreide foto impressie op deze link