Paaswedstrijd 2024, een groot succes!

Maandag 1 april 2024 is niet zomaar een maandag, maar tweede paasdag. Bij de Golfvereniging Ameland staat deze dag in het teken van een 18 holes gezelligheidswedstrijd met als spelvorm Four Ball Better Ball, onze supergezellige opstart van het nieuwe seizoen.

Ondanks slechte vooruitzichten met grote kans op een doorweekte golfuitrusting, blijkt deze dag toch weer over een grote aantrekkingskracht te beschikken, en wat voor de meeste spelers soms best belangrijk is……zelfs compleet vochtvrij is beëindigd. Korte broeken, en andere luchtige kleding kon derhalve thuis gelaten worden. Was jammer genoeg niet nodig. De startlijst betrof maar liefst 26 deelnemers. Dat is natuurlijk prachtig, een mooie lijst die allemaal vanaf 11 uur in vol ornaat hun beste kunnen wilden tonen.

En dan nu de wedstrijd. Voor sommigen was het echt de eerste keer dat de stokken weer tevoorschijn werden getoverd, soms nog wat onwennig en toch ook weer een jaartje ouder. Zo was de richting niet altijd de bedoeling geweest, en belandden de golfballen dan zomaar pardoes in een waterrijk gebied. Anderen hadden nog wat moeite om de ballen in de lucht te krijgen en kwamen dan weer in een grasrijk duingebied terecht. Voor sommige onder ons was het dan weer een appeltje eitje. Zo was er eigenlijk voor iedereen wel een moment van plezier of ongenoegen, ……. en was aanvaarding soms het enige wat nog overbleef . Maar al met al een leuke , droge, met hopelijk voor iedereen een fijne dag om het seizoen mee te beginnen en op terug te kijken. Laten we er maar vanuit gaan dat er dit jaar nog velen in goede gezondheid gaan volgen. En dan na vele worstelingen en veel zoekwerk dan toch nog een einduitslag.

Op de derde plaats is geeindigd het team Jan Engels – Kevin Kienstra.

Op de tweede plaats is geëindigd het team Peter Borger – Gerard Vloedgraven.

En als glorieuze winnaars van deze paaswedstrijd kunnen wij de eerste plaats toekennen aan het team Ferdinand Kalverla – Christa Slok.

Van harte gefeliciteerd!

Jos Kleinegris