Marco Brünen wint Ameland Open 2023

Mede door de stevige noordoosten wind, een droge golfbaan met taai gras buiten de speelbaan, was het een weekend voor golfverrassingen voor de deelnemers. Voorzitter Dirk Jan Bender memoreerde dat voor een omvangrijk toernooi als het Ameland Open teruggevallen wordt op talloze vrijwilligers, waarvoor hij zijn dank uitsprak. Daarnaast noemde hij dat het de greenkeepers en het restaurant zijn die een prominente rol hebben. Er kwam vanuit het spelersveld veel lof voor de greenkeepers Roelof, Sjors en Niels van de firma Spoelstra. Ook over de verzorging van Vincent en Laura van clubhuis ‘de Bunker’ was men zeer te spreken.

De strijd om het kampioenschap verliep erg spannend. Met uiterst kleine verschillen werd het toernooi gewonnen door Marco Brünen van Golfclub Ahaus. Tweede werd Robert van der Kamp van Golfclub Havelte en als derde eindigde Jack van den Eijkel van de Haagse Golfvereniging Leeuwenberg. De stableford wedstrijd werd gewonnen door Elly Verkade-Nota van Golfclub Ockenburgh en Margriet Neyssen van Golfclub Havelte eindigde op de tweede plaats. Tom Lind van de Noordwijkse Golfclub en de Golfvereniging Ameland werd derde.

We kunnen terugkijken op een zeer geslaagd Ameland Open Golf 2023. Burgemeester Leo Pieter Stoel reikte de kampioensprijs uit aan de kampioen Marco Brünen.

De volledige uitslagen en de fotoimpressie kun je bekijken op de website van het Ameland Open.