Verrassende ontknoping Amelander Wintercompetitie

Vandaag werd de finale wedstrijd gespeeld van de Amelander Wintercompetitie. De wedstrijdserie begon begin oktober en omvatte in totaal 27 zaterdagwedstrijden. Vanwege de weer- en baanomstandigheden vonden slechts 14 wedstrijden doorgang waarvan Regina Kienstra met 12 keer de meest trouwe deelnemer was. Zoals bekend wordt deelname beloond met 1 wedstrijdpunt. Word je 3e, dan krijg je 2 wedstrijdpunten, als 2e krijg je 3 wedstrijdpunten en de winnaar verdient 4 wedstrijdpunten.

Tot vandaag was de stand: Regina Kienstra 19 wedstrijdpunten, Gerard Vloedgraven 17 punten en Frans Kienstra ook 17 punten. Vandaag won Frans Kienstra de laatste wedstrijd uit de serie en met de gewonnen 4 punten passeerde hij zijn vrouw zodat Frans de Wintercompetitie 2023/2024 op zijn naam schreef. Tweede werd Regina Kienstra met 20 punten en Gerard Vloedgraven eindigde als derde met in totaal  18 punten. Frans, van harte gefeliciteerd!