Volg onze NGF-competitie teams

Onze competitie teams hebben hun laatste wedstrijd gespeeld. Heren 1 won dit weekend van ‘De Compagnie 1’ op ‘De Noord-Nederlandse’. Heren senioren 1 was afgereisd naar ‘De Groene Ster’ en boekte een overwinning op ‘Duurswold 2’ en Heren senioren 2 speelde hun laatste wedstrijd op ‘De Gelpenberg’ en zij wonnen hun partij tegen ‘Martensplek 1’. Helaas degradeert Heren 1 naar de 3e klasse. Heren 1 Senioren promoveert naar de 4e klasse en Heren 2 Senioren eindigt als derde en blijft in de 5e klasse.

Onze golfvereniging was met drie herenteams goed vertegenwoordigd in de NGF-competitie. Van de drie teams speelde Heren 1 op het hoogste niveau, de 2e klasse. Hun  wedstrijden gingen over 27 holes en werden op zondag gespeeld. In hun poule speelden ze tegen teams van de Gelpenberg, de Noord-Nederlandse, de Drentsche en de Compagnie. Captain is Jan Engels en de overige teamleden waren Kevin Kienstra, Frans Kienstra, Peter Beverwijk, Dirk Kienstra en Johan van den Berg.

Heren 1 senioren (50+) speelde in de vijfde klasse. Zij speelden 27 holes op vrijdag. Hun tegenstanders dit jaar waren teams van de Noord-Nederlandse, de Groene Ster, Lauswolt en Duurswold. Jan Tiesinga is captain en het team bestond verder uit Willem Kiewiet, Hille Beverwijk, Jaap Zuiderveld, A.G Barf, Jan Oud, Jitze Ridder en Bertus Oud en reserve Roland Blom.

Heren 2 senioren (50+) speelde ook in de vijfde klasse. Ook zij speelden 27 holes op vrijdag. De teams waartegen zij speelden waren afkomstig van de Gelpenberg, de Noord-Nederlandse, de Compagnie en Martensplek. Captain is Hans Minnaar met als teamleden Jan Boersma, Henk vd Molen, Marten Faber, Oeke Metz, Johan Robijn, Jan Verbiest, Gerrit Locher en reserve Ernest Groosman.