NGF-competitie 2024 achter de rug

Update 3 mei 2024

De NGF-competitie 2024 is voor de beide Amelander golfteams weer gespeeld. In hun laatste wedstrijd speelde Heren 50+ op ‘De Groene Ster’ tegen ‘Golfclub Heidemeer’. Zij wonnen de wedstrijd met overtuigende cijfers en eindigden in hun poule op een verdienstelijke derde plaats en bleven in de 4e klasse. Heren 65+ was al winnaar in hun poule maar er stond nog een wedstrijd open op ‘GC Lauswolt’ het 65+ team van Golfclub Heidemeer’. Ook de laatste wedstrijd werd gewonnen waardoor ongeslagen poule winnaar werd en promoveert naar de Nationale Hoofdklasse voor 65+ teams.

26 april 2024

Het was een bijzondere vierde dag van de competitie. Het Heren 50+ team won hun derde wedstrijd tegen ‘De Groene Ster’ op de Noord Nederlandse. Daarmee staat het Heren 50+ team op een verdienstelijke derde plek in hun poule. Het Heren 65+ team was gastheer en waren aan het einde van de dag blij verrast. Met nog één wedstrijd te gaan werden ze onverwacht poulewinnaar doordat ‘de Drentsche’ en ‘Lauswolt’ gelijk speelden. Daardoor kon het aantal wedstrijdpunten van het Amelander team niet meer worden overtroffen. Het gevolg is dat het Heren 65+ team promoveert naar de nationale NGF hoofdklasse, iets wat nog niet eerder is gebeurd in het 30-jarig bestaan van onze vereniging! Komende week worden de laatste wedstrijden gespeeld.

20 april 2024

De derde speeldag van de competitie stond voor Heren 50+ in het teken van het gastheerschap. De teams uit hun poule speelden op Ameland waardoor de Amelander spelers een ’time out’ hadden. Heren 65+ speelden op de Drentsche tegen het team van de Groene Ster onder buiige omstandigheden met veel wind. Dat de Amelander spelers gewend zijn om met veel wind te scoren bleek ook dit keer. Voor de derde competitiedag op rij werd de wedstrijd gewonnen en werd de koppositie in de poule verstevigd.

15 april 2024

Afgelopen vrijdag waren de weersomstandigheden veel beter dan vorige week. Er werden wisselende successen geboekt door onze competitie teams. Heren 50+ speelde op GC Heidemeer bij Heerenveen tegen het team van Sint Nyk. Dit team was beduidend sterker en won de partij. Heren 65+ was fortuinlijker en won de partij tegen koploper Lauswolt op GC de Groene Ster. Daarmee werd Heren 65+ koploper in de poule.

8 april 2024

Onze beide competitie teams hebben hun eerste wedstrijden gespeeld. Onder zware weersomstandigheden met veel regen en drassige golfbanen was het golfspel meer dan een serieuze uitdaging om tot een redelijk resultaat te komen. Mede hierdoor verloor Heren 50+ de partij van ‘De Noord-Nederlandse’ op golfbaan ‘Sint Nyk’ bij St. Nicolaasga afgelopen vrijdag. Heren 65+ was afgereisd naar golfbaan ‘Heidemeer’ bij Heerenveen en boekte een overwinning op ‘De Drentsche 2’. Heren 65+ hadden het geluk dat hun tegenstander meer last van de weer- en speelomstandigheden ondervonden. Het zijn slechts de eerste resultaten van in totaal 4 wedstrijden per team. Er kan dus nog veel gebeuren!

De resultaten en de poule standen kunnen worden gevolgd via de NGF-competitie site via deze link voor Heren 50+ en via deze link voor Heren 65+.